torsdag 28. april 2011

Resistire : en sang om ikke å gi opp

En sang med en flott tekst om aldri å gi opp. Den ble brukt i Pedro Almod\ovars film "Bind meg, elsk meg", som ble Antonio Banderas sitt gjennombrudd. Den er laget av Duo dinámico, men jeg har funnet også en rockversjon.

Skal holde ut

Når jeg taper alle mine kamper
Når jeg går til sengs i ensomhet,
Når alle utveier virker lukket
og når natta ikke gir meg fred.

Når jeg frykter stillheten omkring meg,
når det blir for hardt å stå oppreist,
når ens egne minner blir opprørske
og man stilles mot den harde vegg.

Refreng: Skal holde ut, for jeg vil leve livet,
              og bli til jern, mens huden blir til stål.
              Om livets vinder stadig blåser kraftig,
              blir jeg som sivet bøyd og reiser meg igjen.
              Skal holde ut, oppreist mot alt i verden,
               vil tåle slag, og aldri gir jeg opp,
               selv når alle drømmer går i stykker,
               skal holde ut (2)

Når verdens fortryllelse forsvinner,
og min egen fiende blir meg,
Når lengslens spisse kniver stikker
og min egen stemme blir ukjent.
Når galskapens trusler henger over,
når å kaste kron og mynt slår feil,
og når satan stikker kjepp i hjula
eller om jeg savner deg.

Refreng:


Norsk oversettelse: Edvarda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar